Aromaklima- kreowanie wizerunku poprzez zapach

Faktem ogólnie wiadomym jest, że największa ilość informacji- szacuje się, że około 70%, dociera do naszego umysłu drogą zmysłu wzroku. Ze zjawiska tego, niejako intuicyjnie korzystają reklamodawcy- dlatego też reklama wizualna cieszy się słusznie największą popularnością. Jednak wobec ogromnej konkurencji na rynku w celu wyróżnienia się na tle konkurencji, coraz więcej firm zaczyna korzystać z form reklamy oddziałującej na inne niż wzrok zmysły. Nie bez przyczyny, sklepy w centrach handlowych są nie tylko jasno oświetlone, ich wystrój jest jaskrawy- coraz częściej także wiele z nich ma swój własny zapach. Woń nowego auta czy sklepu konkretnej sieci odzieżowej najczęściej nie jest przypadkowa- producenci zamawiają kompozycje, najczęściej o stonowanym charakterze, które w sposób na tyle subtelny, że nie zawsze nawet uświadomiony, działają na umysł konsumenta.

W ofercie firmy STERNAL International znajdą Państwo systemy nawilżania powietrza wyposażone w dyfuzory zapachu o regulowanej wydajności, pozwalające jednocześnie nawilżyć pomieszczenie poprawiając w nim klimat, oraz rozprowadzające zapach, zapewniający dodatkowe, pozytywne wrażenie.

Projektując system rozprowadzania zapachów warto pamiętać o zjawisku zmęczenia sensorów węchowych- osoba wdychająca przez długi czas ten sam aromat, przestaje go odczuwać. Dlatego korzystne jest, w przypadku dużych pomieszczeń, zróżnicowanie zapachu w poszczególnych ich rejonach dzięki czemu będzie on odczuwany przez cały czas przebywania w pomieszczeniu.